RSS

Examinophobia…

28 May

Examinophobia-istilah yang aku reka (pastinya tiada dalam kamus),yang membawa maksud risau/takut/cuak kepada exam, tetapi hanya menyerang orang-orang tertentu saja…

Ini pula jadual exam aku untuk semester ni (semester kedua, tahun ketiga):

2 Jun-Pathological Physiology

10 Jun-Internal Medicine

17 Jun-General Surgery

26 Jun-Pathological Anatomy

1 Julai-Pharmacology

Itulah hakikatnya apa yang berlaku sekarang ni..aku teramatlah cuak..takut lupa apa yang dah baca (auzubillah,minta dijauhkan)…banyak pula input tu..huhu..jadi sekarang aku memang berjuang habis-habisan untuk membaca,mengingat dan menghadam semuanya..kini semua simptom examinophobia ada; kurang selera makan, kurang tidur (tapi bukan insomnia), kurang bersosial (termasuklah melayan friendster, yahoo messenger, dan juga berblog!) Nescafe 3 in 1 dan juga coklat menjadi bahan rangsangan dan stimulus untuk belajar ! =]

Oleh sebab keadaan yang tak tenteram buat masa ini untuk berperang menahan lapar dan mengantuk serta berdepan dengan nota-nota yang teramatlah banyak untuk dibaca, komen-komen yang diberi dalam blog ini akan dilayan apabila peperangan berakhir satu ketika nanti..demikianlah juga dengan kawan-kawan blog di luar sana, sekarang tiada masa untuk menjenguk entri kalian (nak uruskan blog sendiri pun dah tiada masa sekarang ni =p)

Pada kesempatan ini juga, ribuan ampun kepada sesiapa yang pernah terasa di hati dengan aku..doakanlah supaya kita sama-sama berjaya ya…

Ingat:  Usaha+doa+tawakkal=berjaya, dengan izin Allah,InsyaAllah =]

 
12 Comments

Posted by on May 28, 2008 in Uncategorized

 

12 responses to “Examinophobia…

  1. khairulnizambakeri

    June 1, 2008 at 11:16 am

    KNB berpindah ke http://nizambakeri.blogspot.com
    Pautan blog anda sudah tersenarai di blog tersebut.
    Harap maklum.

     
  2. nash

    June 2, 2008 at 3:21 am

    usaha, doa dan tawakkal + restu dari ibubapa…adalah resipi untuk menghampiri kejayaan…yakin boleh…gambattekudasai…

     
  3. ixora

    June 7, 2008 at 6:46 pm

    My prayer is always with you,dik~

    Do the best in your exam.
    Good luck!🙂

     
  4. tiffany

    June 8, 2008 at 1:09 am

    all the best kamil!!! akak pon tgh berperang ngan buku2 nota n soklan2 yang berjuta2 banyaknye nie… huhu… sesama la kite membzkan diri ekk..

     
  5. 16may

    June 10, 2008 at 1:49 pm

    wish u best of luck!

     
  6. fadz

    June 18, 2008 at 10:47 am

    hehe..xpe2..
    tp kalo aku ngah exam lg byk mkn ar..hehe
    k all the bes..
    emm ko nk blk m’sia da kan..
    so nnt bz countdown lak…hehe
    burbye..

     
  7. tiffany

    June 25, 2008 at 8:45 pm

    good luck untuk esok kamil… all the best!!!

     
  8. !x0r@

    June 30, 2008 at 6:39 am

    owh,tinggal lagi satu paper~~!! selamat berjuang hingga ke kertas terakhir! (lepas tu terbang la dgn sebebas-bebasnya ye?)😉

     
  9. hairieusoff

    August 2, 2008 at 6:10 pm

    jgn lupa berehat juga ye….

     
  10. alif

    August 6, 2008 at 3:32 pm

    oi kamil..
    bile nk wat pamaco??

     
  11. alif

    August 6, 2008 at 4:00 pm

    uiiiii….

     
  12. JHaZKiTaRo

    September 17, 2008 at 4:26 am

    salam ziarah dari bumi Dublin.. jemput2lah ke blog hamba..🙂

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: